Thursday, June 10, 2010

Lagenda Budak Setan..

Yang belum tengok, tontonlah..
Yang sedang tengok, hayatilah..
Yang sudah tengok, pelajarilah..

video

Bila Cinta..


Mudah jalan ceritanya,
Namun kuat impaknya,
Benar-benar menyentuh jiwa,
Lagenda sebuah kisah cinta.

....................................

Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Ternyata memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Uuu…
Dalam harapan

Thursday, June 3, 2010

Orang Angkuh Memang Bodoh

Pernah dulu suatu masa
adalah makhluk Azaazil namanya
golongan iblis nama spesisnya
tinggi darjatnya sangat la mulia
guru segala malaikat memang terrer
alam ghaib dia yang conquer
walaupun hebat, bagus dan power
sentiasa tunduk pada Yang Esa
siang dan malam beribadat saja
nak kire amalnya memang tak upaya

Sampai suatu ketika
janji Tuhan yang berkuasa
dari tanah Adam tercipta
bermulalah hikayat spesis manusia
Allah bertitah kapada semua
"Sujudlah kalian menghormatinya..."
maka sujudlah semua hamba
yang taat dan patuh dan ikhlas dan humble
tapi,
si iblis mula rasa tak sedap hati
Adam ini ingredientnya bumi
walhal aku tercipta dari api
buat apa kusujud pada makhluk ini?
ternyata aku lebih mulia di sini
hei Tuhan apa kau buat ni?
bukankah aku telah lama menjadi abdi
darjatku jauh lebih tinggi
apa kelas nya nak sembah seorang lelaki
entah apa kelayakannya tak diketahui
aku tak reda ini terjadi!
iblis membentak seorang diri
lalu derhaka berpaling diri
gara-gara angkuh menguasai diri

Iblis angkuh tapi bijak
dia tahu nasibnya kelak
ke neraka akan dicampak
biarlah
aku tak kisah
yang penting, nyata Tuhan tu salah
menjadikan manusia sebagai khalifah
aku hasut tiap tiap anak Adam
biar pandangan menjadi kelam
biar hati menjadi hitam
biar sinar kebenaran terpadam
sampai nanti hancur alam
sama sama lah masuk Jahanam
diseksa malaikat yang kejam

Manusia pun ramai yang angkuh
tak macam iblis mereka ni bodoh
ilmu kontang iman tak kukuh
maruah ampuh otak lumpuh
perasan diri bagus sungguh
bodoh
dah terbukti depan mata
kononnya bagus, taknak terima
bajet best taknak percaya
engkau je lah yang betul semua
apakan daya
manusia angkuh bodoh semuanya
sudahlah bodoh kena tipu pula
makan la cakap iblis derhaka
kononnya kaulah yang paling mulia
kononnya kaulah yang bijaksana
rasa diri tu dah cukup sempurna
kebenarannya
bodoh lagi hina
bangang, cacai dan tercela

Kepada semua insan
bersikap sombong apakah keperluan?
merasa bagus, apakah kebanggaan?
berlagak angkuh di mana kelebihan?
kita sama di mata Tuhan
yang membezakan hanya iman
beriringan rasa hormat dan kesopanan
bukan perasan....

by Azlan Alan

Hanya Itulah yang Kita Mampu..



Dunia sudah pun menyaksikkan,
Sifat dan gelagat golongan yang tidak berperikemanusiaan,
Penuh dengan dendam dan kekejaman,
Demi bangsanya yang dianggap Tuhan.

Sejarah menceritakan segalanya,
Tanah itu bukan kalian yang punya,
Namun kalian memang tak reti bahasa,
Membuat onar seolah kalian yang berkuasa.

Yahudi,
Sirah mu sebenarnya suci,
Darjat bangsa mu jua tinggi,
23 para anbia rasul dan nabi,
Lambang kalian pilihan Ilahi.

Namun entah di mana salah dan silap,
Seluruh hati kalian menjadi gelap,
Syaitan laknatullah tempat kalian berharap,
Membunuh Muslim dengan penuh meluap.

Terbaru,
Kalian serang insan yang ingin menghulurkan bantuan,
Rejim Zionis kalian memang tidak ada akal,
Kononnya mengancam keselamatan,
Bodoh..!!!
Memang tepung, beras, gula boleh memberi ancaman kan,
Paling keras pun batu-batuan untuk projek perumahan,
Apa lagi yang kalian mahukan,
Sudahlah pelbagai sekatan yang kalian kenakan,
Bantuan kebajikan jangan harap kalian berikan,
Sekurang-kurangnya berilah laluan dan kesempatan,
Untuk orang berperikemanusiaan membuat ehsan.

................................

Kita,
Apa yang kita lakukan?
Mana pergi pemimpin-pemimpin kita?
Mana pergi pemimpin-pemimpin dunia?
PBB? Liga Arab?
Oh ya,
Barrack Obama, mana suaramu?
Mengapa diam membisu?
Bukankah kau pemenang Nobel Keamanan?
Atau kau hanya seorang lagi boneka keganasan?

Itu lah yang kita hanya mampu,
Sekadar mengutuk dan mengecam,
Tanpa ada respon balas yang jitu,
Memanglah Zionis tak rasa terancam,
Siap pula hendak bawak usul di Parlimen,
Helloooo...!!
Rakyat Palestin tak kisah itu semua,
Yang mereka mahukan bantuan dari kita,
Berikan saja mereka senjata dan tentera,
Begitu juga makanan dan minuman,
Agar mereka gagah dalam perjuangan,
Serta doa sebagai iringan.

Apa lagi yang kita tiada,
Kekayaan,
Kemewahan,
Kekuatan,
Ketenteraan,
Kecerdikan,
Kecanggihan,
Semuanya lengkap tersedia,
Kumpulkan sahaja semua bala tentera,
Satukan semua kesatria dan panglima,
Serang sahaja golongan durjana,
Biar mereka tahu siapa kita,
Kalau darah yang mereka kepingin,
Maka darahla yang kita kirim,
Sengsara yang mereka cari,
Maka derita yang kita beri,
Tapi sayang,
Di sebalik kelebihan ada kekurangan,
Yang entah sampai bila kita akan cukupkan,
Yakni PERPADUAN.

Dan sehingga kini,
Hanya itulah yang kita mampu,
Melihat dengan mata terpaku,
Menjerit tetapi sebenarnya membisu,
Dengan kecaman, kutukan dan hentaman,
Yang langsung tidak memberi sebarang kesan,
Tak ubah seperti pungguk menatap sang bulan..

Hanya itulah yang kita mampu..