Tuesday, July 5, 2011

Amiera Fatihin..

2 JULAI 2009

Aku terima 1 sms "zairi, baby is gone" bersertakan mms yang tertulis 10.1.1993 - 2.7.2009.

Waktu itu, hanya ALLAH saja yang tahu betapa sayunya hati aku.
Di hari jadi aku, aku kehilangan seseorang yang aku sayang.
Lebih memilukan aku tak sempat bercakap dengannya tatkala malam itu dia ingin menelefonku,
Tak sangka itu kali terakhir aku ......,
Walaupun bersua hanya sekali,
Ikatan aku dengan dia kekal abadi.
Itu kisah aku dengan FATIN AMALINA.

3 JULAI 2009

Aku terima 1 sms "hai, ini tihin. baby's twin".
Aku tertanya-tanya,
Jenaka apakah ini?
Betul atau palsu?
Tidak pernah aku tahu tentang kewujudan kembar si ina sepanjang pengenalan aku dengan dia,
Tapi tiba-tiba setelah ina pergi buat selamanya,
Aku dikejutkan dengan kehadiran kembarnya.

Dalam hatiku,
Mungkin ini ketentuan ILAHI,
Diambil-NYA satu,
Diberikanku pula yang lagi satu,
Supaya kali ini aku benar-benar menghargai,
Supaya kali ini aku takkan menyesal lagi.

Dan semenjak hari itu,
Hari-hari aku dilalui dengan pengenalannya,
Walaupun kembar tapi banyak juga perbezaan perangainya,
Cuma 2 perkara yang sama,
Pertama, korang memang tak boleh tunggu kalau i reply sms lambat..hehe
dan Kedua, haha..let only us yang simpan rahsia ni k? hehe..

So CIK TIHIN,
Ini surat untuk awak..

I want u to know that knowing u is one of the most precious gift in my life,
Yela, i kan takde adik, n luckily for me, u become my only little sister,
Walaupun at the beginning bukan u yang jadi adik i,
Tapi now u are my only little sister that i have,
Technically i have two, kembar plak tu tapi i only can have 1 for a time,
Takdir ALLAH kan? hehe.

Tapi tu la,
Kita da kenal almost setahun setengah,
Tapi semua only via phone, skype and ym je,
Kita tak pernah jumpa walaupun kita dah dekat da,
I taktaw la apa yang jadi penghalangnya,
I percaya mebi DIA tanak bagi kita jumpa awal,
Mebi HE promise us something big,
So i keep beleieving and hoping that one day we can see each other.

U pun duduk jauh sangat,
Kejap kat Pahang, Kejap kat N9,
Kejap kat Rome, Selalunya kat London,
Yelah, suka travel katakan,
SEBAB TU BM PUN DAPAT B- KAN? haha..

And now i now u are not well,
I sangat terkejut dengan apa yang menimpa u,
I dont want to loose u,
I tanak apa yang jadi kat baby jadi gak kat u,
U selalu cakap yang 1 day u akan jadi macam baby,
And remeber jugak yang i akan marah every time u cakap macam tu,
Sebab i tanak u percaya dengan benda-benda macam tu,
N sebab i nak u terus berjuang and hidup happy macam yang u nak.

So my dear,
I nak mintak maaf untuk semua salah i kat u,
Lambat reply your msg,
Selalu bz when u need me,
Jarang contact u,
Tak dapat nak ada by ur side when u really2 need me,
Selalu lupa besday u,
Selalu paksa u makan,
Selalu marah u sebab tido lewat,
Selalu berleter kat u sebab u malas makan ubat,
N worst, i takdapat nak bagi apa yang u harapkan dari i.

Thank you,
Coz u let me to be ur brother,
Coz u sudi jadi adik i,
N coz u selalu tahu macam mana nak buat i senyum balik.

Yes,
I am so lucky coz having u n knowing u,
Your joy make my day,
Your call make my day,
Your story make my day,
Your ngumpat2 pun make my day,
And bebelan u kat i pun i selalu rindu..haha.
But please, for me, dont ever give up,
For me, jangan susah hati,
For me, enjoy your life.

Like i told u,
I wish that u are my sister for real,
I won't ever find another replacement after u,
Coz u are irreplaceable.. the one and only TIHIN yang i kenal.

I LOVE U MY DEAR,
Smile always..

No comments:

Post a Comment