Wednesday, January 5, 2011

IN DON'T!

Aku memang tak suka bangsa ni,
Kawan-kawan yang kenal aku memang tahu perkara ni,
Kata mereka aku konservatif,
Atau terlalu extreme,
Tapi bagi aku memang wajar perasaanku ini,
Sebab aku dah muak dengan golongan yang tak sedar diri.

Satu-satu masalah bangsa ni buat,
Mula-mula datang sebagai PATI,
Kononnya nak datang cari rezeki,
Buat sara anak dan bini,
Tunjuk muka kesian kat bumi MELAYU,
Kalian datang pun berhimpit dalam perahu,
Bila dah jejak bumi MELAYU yang SATU,
Mulalah buat perangai merapu.

Lepas dah masuk bumi MELAYU,
Kalian dah mula nak tunjuk lagak,
Siang mencuri malam merompak,
Yang merogol pun ada jugak,
Patutnya sekor-sekor kena tembak,
Datang sini buat semak,
Memang patut pun diseterika muka amah,
Baru kalian tahu siapa kuat siapa lemah.

Belum lagi cerita pasal Lombok,
Yang merempat kat sini berlonggok-longgok,
Konon dah kaya macam Robert Kwok,
Padahal tak sedar baju pun buruk-buruk,
Bawak lari anak orang,
Nun jauh ke seberang,
Tak puas ke gadis korang,
Patutnya kalian ni kena parang.
Tak nafikan jugak bodoh juga gadis kita,
Kononnya kasih sayang mereka tak terhingga,
Padahal yang jantan tu pun miskin hina,
Sanggup kalian lupa ibu dan bapa,
Bila menyesal tahu pulak balik MALAYSIA.

Soal negara pun kalian nak sentuh,
Takdak modal sangat sampai Tarian Pendet pun nak bubuh,
Rasa Sayang Eh pun kalian tuntut,
Sayang betul pemikiran kalian terbantut,
Ganyanglah MALAYSIA ini,
MALAYSIA yang diganyang inilah yang bagi kalian rezeki,
Betapa biadapnya kalian kepada kami,
Sambutan MERDEKA kami kalian lempar tahi,
Itupun kalian nak kata yang kalian mulia lagi,
TOLONGLAH SEDAR DIRI!

Sukan pun tanak kalah,
Dah kalah sudah-sudah lah,
Terima sahaja kalian tak gagah,
GERUDA pun sayapnya patah,
Dikatakan laser punca kalah,
Lawak juga ada yang kata dukun pun kita upah,
Aku baca pun gelak berdekah-dekah,
Tak sangka ada bangsa perangai macam SUMPAH-SUMPAH,
Nah ambil balik SUMPAH kami,
Yang sampai kalian tak larat ambil penalti.

Cukuplah,
Tolonglah sedar diri,
Lantaklah orang cakap kita serumpun,
Tapi sampai bila-bila dosa kalian aku takkan ampun.

Pesan aku buat kalian yang ingin menumpah tuah bumi MELAYU ini :
If u want to come IN,
I would say better DON'T!

No comments:

Post a Comment