Monday, March 28, 2011

Jersey Malaysia

Semenjak dua menjak ni,
Ramai betul orang pakai jersey Malaysia,
Yang menjual pun meratalah jugak,
Boleh kata kat mana2 pun ada jersi ni,
Dari yang ciplak sampailah yang ori.

Aku pun tak terkecuali,
Sejak Malaysia menang Piala AFF Suzuki,
Aku struggle la jugak mencari,
Biru dan kuning dua-dua aku beli,
Kuning macam safiq rahim biru macam safee sali..haha.

Bangga pun ada,
Pergi mana2 mesti jumpa atlez sorang yang pakai,
Kalu aku pakai gak alamatnya boriala kita,
Dan magiknya jersi ni,
Biasanya kalu kita jumpa orang pakai baju sama macam kita,
Kita mesti segan or malu gila,
Tapi bila sampai jersi Malaysia,
Tak segan pun n rasa biasa je..mebi aku je kot rase mcm tu..haha

Agaknya macam ni la kan,
Kat negara Brazil, England or atlez Korea,
Rakyat dorang dah berkurun bangga dengan jersi team bolasepak dorang,
Kita kat sini baru mula nak rasa macam tu,
Alhamdulillah,
Yela tumpang masih menang,
Jangan nanti bila team kalah balik,
Jersi pun kita simpan kat bilik..macam baju oren (haha, tiba jah!).

Cakap pasal jersi ni,
Aku pun ada kenangan sendiri,
Nak kata lawak boleh,
Nak kata 'sweet' pun boleh..haha,
Adalah time aku keluar dengan seorang teman,
Aku pakai baju ni (kaler kuning),
Tak rancang dan tak plan,
Sekali tengok dia pun pakai baju ni (kaler kuning gak),
Hahaha, masing2 tepuk dahi..
So bila keluar,
Kitorang pun pikir mesti orang pelik tengok kitorang,
Yela, mana ada match time tu,
Pastu g mall plak..haha,
Kire memang semangat habisla kan..
Hahaha, ok jugak pe awak pakai jersi Malaysia.

Begitulah,
Actually post ni takde menda pun,
Saje nak komen pasal trend semasa,
Tapi aku terpikir satu bende,
Dalam kita dok teruja pakai ke hulu ke hilir jersi ni,
Korang perasan tak yang selain orang MELAYU kita,
Jersi ni aku tak pernah tengok dipakai oleh MEREKA..kan?

p/s : Semoga team Malaysia layak ke Olimpik 2012..MALAYSIA BOLEH!

2 comments:

  1. part last tu memang macm btol..x penah kot tngok...maybe diowg pakai jersi badminton je kot..huhuu

    ReplyDelete
  2. part last tu soalan yg sangat bernas!! :D

    ReplyDelete