Tuesday, March 1, 2011

Projek Paper...FINALLY!

Saya tahu sang kasih sudah lama tidak berkisah,
Saya sedar buatpermaisuriku sudah lama beradu,
Maaf andai ada yang ambil kisah,
Maaf juga andai ada yang tertunggu-tunggu.

Diamnya saya selama ini bukannya merajuk menyepi,
Bukan jua mendiam membatu diri,
Diam saya harap-harapnya diam berisi,
Menyiapkan tugasan pintaan Dr Siti.

Alhamdulillah,
Projek ilmiah sudah siap secara tidak rasmi,
Walaupun kerja-kerja editing itu pasti,
Sekurang-kurangnya ringan sudah beban yang terperi.

Sekali imbas puas hati masih lagi jauh,
Kekangan masa buat saya berpeluh-peluh,
Hasil dan kualiti tidaklah agung,
Sekadar siap supaya tak melopong.

Namun andai masa diberi selepas ini,
Pembaikian akan dibuat dengan terperinci,
Tapi untuk waktu, masa dan ketika ini,
Biarlah saya berehat untuk permaisuri.

No comments:

Post a Comment