Sunday, November 7, 2010

Pengaruh Jahat

Situasi ini adalah situasi antara Mak Long aku dengan anak saudara aku , Thaqif yang berusia 3 tahun.
Maka, pangkat Mak Long aku kepada Thaqif ini ialah Tok Long.

Seperti yang diceritakan oleh kakak saudaraku..

Mak Long : Thaqif, dont be naughty..

Thaqif tidak menghiraukannya...

Mak Long : Thaqif, please dont close the door

Thaqif : You, Shut up!

Mak Longku tergamam seketika kerana dijerkah oleh budak berusia 3 tahun.

...................................

Kalau sekali lihat,
Nampak agak lucu,
Tapi kalau dilihat lagi,
Sebenarnya agak sedih,
Kerana inilah tingkah laku budak-budak zaman sekarang.
Memang usianya baru 3 tahun,
Tapi aku dulu time 3 tahun takdelah perangai macam ni.
Setelah disiasat,
Perkataan itu dipelajari menerusi rancangan kartun yang ditontonnya,
Maka benarlah teori,
Rancangan yang tidak baik boleh mempengaruhi pemikiran kanak-kanak.

....................................

Tapi yang ini aku lagi sedih..

Mak Long menyambung semula kata-katanya..

Mak Long : sebijik macam e dulu..

Untuk pengetahuan, e itu adalah nama panggilan aku.

Maksudnya, aku ni jahat la dulu dan memberi pengaruh buruk..

Kesimpulan :
AKU = RANCANGAN TELEVISYEN BERUNSUR NEGATIF

2 comments:

  1. sememangnya tepat~ igt peristiwa seorg kanak2 lelaki yg mengangkat kakinya atas tembok dgn lagak samseng selepas melihat apa yg telah anda lakukan? hahaha

    ReplyDelete