Thursday, January 13, 2011

Kena Lagi II ..

Kisah ni mungkin bagi korang taklah lawak mana,
Tapi bagi aku bila kenang sorang-sorang ketawa lah juga,
Not bad untuk first time jumpa,
Rasa dah lama kenal macam biasa..

.......................................

Ada satu malam, aku pergilah makan char kuey tiow stesen universiti kat kerinchi tu bersama junior-junior ku. Kebetulan pula, junior ku sorang ni tak pernah merasa char kuey tiow situ dan sangat-sangat teringin untuk membenarkan lidahnya merasai char kuey tiow yang telah beliau dengar kelegendnannya. Kebetulan jugak ada seorang sahabatnya yang bermalam di biliknya pada malam tersebut lalu dibawalah jugak sekali. So, semua sekali termasuk aku adalah sebanyak 4 orang.

Tibanya di lokasi berkenaan, kami pun memesan menu utama dan satu-satunya di gerai tersbut iaitu char kuey tiow. Then selepas makan-makan dan juga sambil makan-makan, kami pun bersembang untuk mengenali hati budi masing-masing (gtewww, mampu kau?) dan berkongsi kisah-kisah menolak (biasakan kita cakap menarik..haha..ok lame) masing-masing.

Hebat jugak member junior aku ni punya celoteh. Biarlah aku kenalkan beliau sebagai Junior 3. Mula-mula aku ingat dia ni pemalu or pendiam or penyegan or pe2 lagi tapi semakin lama tempo perbincangan dan diskusi di gerai tersebut, tempo percakapannya juga semakin rancak dan aktif. Loyar buruknya boleh tahan, sinikalnya kadang-kadang tak tahan, propanya jugak menggunung bak Gunung Tahan. Sampailah ke satu tahap, ingat ye, ini adalah kali pertama kami berkenalan :

Aku : Abang adalah sorang coach debat ni. Genius nak mati. Lawak-lawak gak. Tapi dia punya propa sebijik macam kamu..haha

Junior 1 : Haha..taw takpe..dahla badan dia besar..

Junior 3 : LAGI BESAR dari ni? (sambil tangan ditujukan kepadaku dengan penuh keyakinan dan iltizam tanpa sebarang riak bersalah)

Semua kecuali aku : HAHAHAHAHAHAHAHA...!!!


2 rumusan aku :

1) adakah aku semakin besar?
atau
2) adakah dia tak pernah tengok orang badan besar?

kalian pilih...

Dang! Kena lagi..

2 comments:

  1. HAHAHAHAH...ini lawak...dan ak akan ingat peritiwa char kuey tiow ini sbg sbuah lagenda..MAMPU KAW??

    ReplyDelete
  2. sy rase junior 3 tu xlah trok sangat.;)

    ReplyDelete